Egun ez da nahikoa produktu edo zerbitzuekin berrikuntza egitea, prozesuetan ere berrikuntza egitea beharrezkoa da, komunikazioa ere barne dela. Bizkaiko Medikuen Elkargoko Bilboko egoitzan antolatutako Innobasqueko 38º Astearte honetan, “Berrikuntza egin komunikazioan” izenburuaren menpean, komunikazioko profesionalek adierazi dute beharturik aurkitzen direla lanabesak eta estrategia berritzaileak garatzera beren lehiakideengandik bereizteko.
Haren atzetik, Alberto Bokos, Innobasqueko Komunikazio eta Sozializazioko zuzendariak, sektoreak bizi dituen turbulentziak aipatu ditu:
#martesinno Los nuevos “influyentes” son “Youtubers” y son personas en las que invierten las empresas, nuevos canales y recursos
— Venan Llona (@vllona) julio 15, 2014
Hacia dónde va la monetización d la comunicación? A captar a personas q se están convirtiendo en canal! #bloggers #youtubers #martessinno
— Ane (@AneHernando) julio 15, 2014
Charo Sádaba, Nafarroako Unibertsitateko Ikerketako dekanordea Komunikazio Fakultateko Reuters Institute for the Study of Journalism-ek landutako Digital News Report 2014, ondorioak aurkeztu ditu:
El dispositivo primordial para acceso de noticias en internet sigue siendo el ordenador dice @csadaba en #martesinno #Comunicación
— Raquel Ecenarro (@RaquelEcenarro) julio 15, 2014
“La gente prefiere leer noticias que ver videos para informarse” @csadaba #martesinno
— AlexFernándezMuerza (@ecienciacom) julio 15, 2014
Ondoren Joseba Etxebarriak, UPV/EHUko Komunikazio Korporatiboko Masterraren zuzendariak sektoreak Euskadin dituen ikuspegiez hitz egin du:
El reto de los medios de comunicación convencionales: los anunciantes ya no necesitan de los medios, dice @markintero #martesinno
— komunikatik (@komunikatik) julio 15, 2014
Bestalde, Asier Ibarrondo, DIRCOM Euskadiko batzorde kudeatzaileko presidentea eta Coonic-en bazkide zuzendariak Komunikazioko zuzendari-rola disekzionatu du:
#martesinno la vida ya no está focalizada en el producto o servicio, la marca es el símbolo y memoria de la marca dice @aibarrondo
— Venan Llona (@vllona) julio 15, 2014
“Es la comunicación de intangibles lo que nos hace decantarnos por un producto” buscar el feeling con tu cliente es importante #martesinno
— María Lacín (@marylacin) julio 15, 2014
Komunikazio-enpresen negozio-ereduaren aldaketaz honako hauek hitz egin dute: Javier Doval López, El Correo-Álava-ko zuzendari kudeatzaileak, eta Elena González Iberdrolako social media managerrak, zeina zentratu baita on-line eraldaketan eta multimedia estrategian, sare sozialen eginkizuna bereziki azpimarratuz:
Del “socialmedia” a la “empresa social”… es todo un reto (interno) en las empresas… @elenaggallego de @iberdrola dixit #martesinno
— Juanjo Brizuela (@juanjobrizuela) julio 15, 2014
“Los internautas de euskadi mencionan como web más vista a @elcorreo_com por encima de san #google” @javidoval #martesinno
— Ane (@AneHernando) julio 15, 2014
Susana Urkijok, Banco Sabadell-eko ipar lurraldeko komunikazio eta erakunde harremanak, adierazi du zer nolako lanabes dira baliagarriak enpresako barne-komunikaziorako:
La comunicación interna como instrumento para fidelizar al cliente más importante: el interno. #martesinno
— Raquel Ecenarro (@RaquelEcenarro) julio 15, 2014
Mikel Rentería, Walk on Project Fundazioaren fundatzaileak itxi du jardunaldia, helburu bakoitzaren arabera garatzen duen komunikazio-estrategia azalduz.
Muy grande el colofón final de Mikel Rentería #martesinno una exposición clara, emotiva y con mucho contenido. pic.twitter.com/i2J9vdGB7r
— María Lacín (@marylacin) julio 15, 2014