Innobasquek antolatutako “Berrikuntza egin komunikazioan” jardunaldian, komunikazioko profesionalek adierazi dute beharturik aurkitzen direla lanabesak eta estrategia berritzaileak garatzera beren lehiakideengandik bereizteko.
- Enpresetako komunikazioa eraldatzen ari da, ingurune digitala eta erabiltzaileen eta marken artean erlazionatzeko era berriengatik.
- Reuters Institute for the Study of Journalism-ek burutzen duen “Digital News Report 2014” txostena aurkeztu da eta jakinarazi du sare sozialak komunikabideetako web eta apps-ekin lehian aritzen direla albisteetarako irispide bezala.
Prentsa-oharra (PDF, 544 Kb) Argazki 1
Bilbo, 2014ko uztailaren 15a. Enpresetako komunikazioa eraldatzen ari da, ingurune digitala eta erabiltzaile eta marken artean erlazionatzeko era berriengatik. Horrek behartu egiten ditu komunikazioko profesionalak lanabesak eta kanal, eduki eta negozio-ereduetako estrategiak garatzera beren lehiakideengandik bereizteko. “Berrikuntza egin komunikazioan” jardunaldian, Innobasquek – Berrikuntzako Euskal Agentziak Bizkaiko Medikuen Elkargoko Bilboko egoitzan antolatu duelarik, “Innobasqueren Astearteetako” esparruan, eta honako hauek parte hartu dute: Asier Ibarrondo, DirCom Euskadiko Batzorde Kudeatzaileko presidentea; Charo Sádaba, Komunikazioko Fakultateko Ikerketako dekanordea eta Nafarroako Unibertsitateko Board of Directors del Center for Internet Studies and Digital Life-eko bazkidea; Joseba Etxebarria, UPV/EHUko Komunikazio Korporatiboko Masterraren zuzendaria; Susana Urkijo, Komunikazioa eta Erakunde Harremanak Banco Sabadell Guipuzcoano-n; Javier Doval, El Correo-Álava-ko zuzendari kudeatzailea; Mikel Renteria, Walk on Project Fundazioaren fundatzailea; Elena González Gallego, Social Media managerra Iberdrolako Komunikazio-zuzendaritzan; Rafa Olalde, Bizkaiko Medikuen Elkargoan idazkaria; eta Alberto Bokos, Komunikazio eta Sozializazio-zuzendari Innobasque-n.
Ongi etorri egin dio” Innobasqueko 38º Astearte” honi Rafa Olalde, Bizkaiko Medikuen Elkargoko idazkariak, zein baita doktore blogger izateaz gainera “pazienteekin komunikatzeko eta interakzionatzeko ahalbidea” baliatzeko bere bloga bere ren bitartez, non, gainera, bere pazienteen eskura jartzen baitu bere lanbide-egutegia. Haren atzetik, Alberto Bokos, Innobasqueko Komunikazio eta Sozializazioko zuzendariak, sektoreak bizi dituen turbulentziak aipatu ditu, zeina ez baita immunea eraldaketa digitalaren eraginarekiko, gainerako jarduera ekonomikoekin gertatzen denez. Bokosek azaldu du komunikazio-merkatuetako krisia, bereziki nabaria merkatu publizitarioa kontratatzean, neurri handi batean honako honi zor zaiola: ohituren, kontsumo-moduen eta kanal berrien hobespenaren aldaketari erabiltzaileen aldetik.
Charo Sádaba, Nafarroako Unibertsitateko Ikerketako dekanordea Komunikazio Fakultateko Reuters Institute for the Study of Journalism-ek landutako Digital News Report 2014, ondorioak aurkeztu ditu zeinean lan egiten baitu bere unibertsitateak zeina baita azterlan handiena albiste digitalei buruzko kontsumoaz. 35 urte baino gutxiagokoak sare sozialetan informatzen dira ia berdinez berdin, adierazten du azterlanak, sare sozialak lehian aritzen direla komunikazioetako honako beste hau ere esaten baitu: zeinek halaber lehian aritzen baitira komunikazioetako web eta apps-ekin albisteetarako irispide bezala. Albisteak kontsumitzerakoan gailuen erabilera aztertzean, gauzaturik geratzen da 10 pertsonatatik 3 telefono mugikorraren edo tabletaren bidez informatzen dela, ordenagailuaren bitartez baino areago. Edukiak eta informazio digitalerako irispidea erosteaz nabarmendu behar da % 8,5ek ordaindu egiten duela on-lineko eta gainerako albisteengatik, %21 batek egingarritzat jotzen duela hori egitea.
Ondoren Joseba Etxebarriak, UPV/EHUko Komunikazio Korporatiboko Masterraren zuzendariak sektoreak Euskadin dituen ikuspegiez hitz egin du. Bestalde, Asier Ibarrondo, DirCom Euskadiko batzorde kudeatzaileko presidentea eta Coonic-en bazkide zuzendariak Komunikazioko zuzendari-rola disekzionatu du, “aktibo ukiezinak gehitzeaz adi egotea: nabaritasuna, marka, irudia eta aipu korporatiboa “komunikazioa ataza tekniko izatetik arlo estrategiko izatera pasatu den” une batean.
Komunikazio-enpresen negozio-ereduaren aldaketaz honako hauek hitz egin dute: Javier Doval, El Correo-Álava-ko zuzendari kudeatzaileak, eta Elena González Iberdrolako social media managerrak, zeina zentratu baita on-line eraldaketan eta multimedia estrategian, sare sozialen eginkizuna bereziki azpimarratuz. Konpainia elektrikoak ikus-entzunezkoen eta 2.0 euskarri multimedien aldeko apustu handi bat egin du plato bat sortuz gero hedatzen dituen eduki-aniztasun handi baten grabaziorako.
Banco Sabadellen kasua ere ezagutarazi da, zeinen barne-komunikazioko politika saritua izan baita Barne Komunikazio Plan Zuzendari arrakastatsuarengatik, zeinek gehitu baitzuen bere 10.000 enplegatu baino gehiagoren motibazioa entitatea garai hartan egiten ari zen hazkuntza eta bat-egiteen proiektuaren alde, Susana Urkijok adierazi duenez, komunikazio-arloan ari denak. Erronka honako hau zen: langile askok elkar ezagutzen zutela edo konkurrentziakoak zirela, eta horregatik izan zen hain garrantzitsua enplegatuek enpresa ezagutzea, bai eta enpresak bere lankide berriak ezagutzea ere.
Mikel Renteríak, Walk On Project Fundazioaren fundatzaileak itxi du jardunaldia, zeinek dibulgatu, sentsibilizatu eta hornitzen baitu funtsez ez-ohikoak diren gaixotasun neurodegeneratiboen ikerketa, helburu bakoitzaren arabera garatzen duen komunikazio-estrategia azalduz.
Jardunaldi hau “Innobasqueko Astearteen” esparruan kokatzen da, izan ere ekimen horren bitartez Innobasquek hilero dei egiten baitie berrikuntzako protagonistei dibulgazio-foro ireki batera euskal berrikuntza pertsonen, erakundeen eta komunikabideen begiradapean ezartzeko.